|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rakkroksstart
- Koppling utan stall |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Träningsmoment
Nu vrids tumskruvarna åt två snäpp. I denna övning
skall starten tränas så att den sitter perfekt. Dessuotm
i olika vindförhållanden. Normalt krävs nu ytterligare
trimning av motroder, kurvroder och stabilisator för att flygaren
skall lyckas med övningen. |
|
Noteringar:________________________________________
_________________________________________________
|
|
|
|
|
|
|
_________________________________________________ |
|
|
|
|
Godkännande
Att ladda sin / alt klubbmodell för rakkroksuppdragning och dra upp
modellen på full lina och koppla utan stall i olika väderlek. Minst
3starter utan krav på resultat. 3st godkända starter under minst 2
olika träningstillfällen. |
|
_________________________________________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bakgrund till övningen
Denna övning är en av de allra svåraste. Det är
helt enkelt så att det kräver stor skicklighet och god
känsla av flygaren, för att klara av att dra upp sin modell
och koppla utan stall. Trots att detta är grunden till allt F1A-flygande.
För ett lyckat resultat krävs också att modellen har grundtrimmmet
ordentligt ställt. |
|
Träningsstarter
|
|
|
|
|
|
|
Godkännande
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|