|
Reportage GD-1995
Klubbens gigant utmanas i en rafflande duell
Dubbelt så många startande trots knackigt väder
Trots det halvrisiga vädret, duggregn men måttlig vind, kom 14 av
24 anmälda till start. Vi lyckades därmed med vår målsättning att locka dubbelt så många deltagare i år som 1994.
Blött, blött, blött!
Det höga gräset gjorde att man blev härligt blöt
ända upp på låren.
Mr: Beast regerade
Martin Larsson från Sländan var brutalt bra.
Han missade 9 sekunder i första, men sen var det max rakt av. Svårt att
slå ? Ganska..... Alla som var med lärde sig att HKG är lätt att bygga och
flyga, men mycket svårt när man skall åstadkomma tider över 45 sekunder.
Det kräver bra kastteknik och kunskaper i vad olika roderförändringar har
för egentliga inverkningar på modellens flygegenskaper. Nästa år kommer vi igen! Men nästa år, då ska vi vara bättre förberedda
GD - Ett bra koncept ju!
Jag och Jan hade köpt
korv med tillbehör och Kalle Qvarfordt hade fixat grillen. Vi bjöd på läsk
i obegränsad mängd, för att skölja ned korvarna med. Alla resultat redovisades
direkt på resultattavlan.
/ Martin T
RESULTATLISTA GD-1995
# |
Tävlande | Klubb | P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
Tot |
1 |
Martin "Beast" Larsson |
Sländan |
51 |
60 |
60 |
60 |
60 |
291 |
2 |
Carl-Anders Gerstel |
Gladiator |
60 |
26 |
47 |
30 |
45 |
208 |
3 |
Bengt-Åke Fällgren |
Oxelösund |
32 |
45 |
31 |
34 |
36 |
178 |
4 |
Mats Lugnefors |
Solna |
31 |
43 |
48 |
21 |
27 |
170 |
5 |
Martin |
Gladiator |
30 |
29 |
33 |
27 |
33 |
152 |
6 |
Daniel "Bull" Larsson |
Sländan |
36 |
34 |
25 |
31 |
33 |
159 |
7 |
Gunnar Holm |
Solna |
44 |
29 |
28 |
25 |
5 |
131 |
8 |
Karl-Johan Qvarfordt |
Solna |
14 |
36 |
21 |
44 |
26 |
127 |
9 |
Mattias Blückert |
Oxelösund |
29 |
22 |
15 |
21 |
17 |
104 |
10 |
Björn Berglund |
Solna |
21 |
20 |
18 |
24 |
15 |
98 |
11 |
Jan Kossmann |
Gladiator |
14 |
26 |
28 |
9 |
17 |
94 |
12 |
Per Larsson |
Gladiator |
21 |
20 |
15 |
18 |
10 |
84 |
13 |
Svante Lindström |
Gladiator |
21 |
15 |
16 |
12 |
4 |
68 |
14 |
Daniel Hartstein |
Red Baron |
- |
- |
14 |
11 |
- |
25 |